Nu het mag, gaan ook de loopgroepen en de 18+ groepen weer beginnen met hun trainingen. Ook de (jeugd) mila-groep en het polsstokhoogspringen gaat weer beginnen.

We houden alle protocollen aan en zijn voorzichtig met elkaar. De protocollen staan hieronder. Alles is belangrijk, maar let ook even op de gespreide trainingstijden en verdeling van de trainingen op de baan. Pas op jezelf en de ander!

Hieronder het nog steeds voorlopige trainingsplan voor alle trainende groepen in PDF.

AVFeniks Coronatrainingsplan 2020 11 mei

HERVATTEN TRAININGEN AV FENIKS (versie 11 mei 2020)

Vanaf woensdag 29 april zijn we begonnen met de jeugd tot 18 jaar. Vanaf 11 mei gaan ook de baanatleten van > 18 jaar én de loopgroepen weer beginnen. Hieronder staan een aantal gedragsregels, gebaseerd op het RIVM en het protocol van de Atletiekunie. De gewone regels, als geen handen schudden, niezen in de elleboog, veel handen wassen, enzovoort, gelden natuurlijk ook op de baan. Natuurlijk staat het jullie (en jullie ouders) vrij om te beslissen nog even te wachten met de trainingen. Hieronder volgen de belangrijkste richtlijnen voor onze leden.

Wanneer mag je niet komen

– Blijf thuis als jezelf of een van je gezinsleden de volgende (ook milde) symptomen hebt: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoest, benauwdheid of koorts (vanaf 38 C). Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag de atleet weer naar de training.

– Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief is getest op covid-19. Je moet thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact.

Regels voor en tijdens de training
– Meld je aan voor de training, zodat we rekening kunnen houden met de toestroom. Dit kun je doen via de groepsapp van de desbetreffende trainingsgroep. Heb je niet gemeld, dan kun je niet meetrainen. Ga voor vertrek thuis naar het toilet.
Ouders, broertjes en zusjes (die niet trainen) mogen niet op de baanaccommodatie.
Kom niet in groepjes. Kom niet eerder dan 10 minuten voor het begin van de training. Let op gewijzigde tijden.
– er geldt bij de ingang (en uitgang) van de baan eenrichtingverkeer. Houd je hieraan.
– atleten ouder dan 12 jaar houden 1,5 meter afstand.
– de kleedkamers zijn dicht. Kom dus omgekleed aan en neem je eigen bidon mee. Ook een tas of plastic zak om jas of spikes op te bergen (regen!).
– verlaat direct na de training de accommodatie / haal de kinderen direct na afloop op.

– Volg de aanwijzingen van trainers en begeleiders op. Wie de veiligheid in gevaar brengt kan de toegang worden geweigerd.

  • facebook

PROTOCOL AV FENIKS (accommodatie)

Dit protocol is gebaseerd op het algemene protocol van de Atletiekunie, met aanpassingen aan de plaatselijke situatie. Voor de gebruikers, (volwassenen, jeugd én hun ouders zijn op basis daarvan gedragsregels opgesteld.

– Bij de ingang van de accommodatie geldt eenrichtingsverkeer. Bij de ingang gaat met direct rechts, voor het gebouw langs. Dit wordt aangegeven door geplaatste horden. Meegebrachte kleding en bidons kunnen geplaatst worden op de picknictafels tussen gebouw en volleybalveld. Men verlaat de accommodatie langs de baankant van het gebouw, buiten de geplaatste horden om.

– Ouders en familieleden of vrienden die niet meetrainen hebben geen toegang. De kleedkamers zijn gesloten. Het toilet wordt frequent schoon gemaakt/gedesinfecteerd.

– De aanvangstijden van de verschillende groepen worden zoveel mogelijk gespreid. Zo mogelijk beginnen de jongste groepen al om half zes in plaats van 18 uur. Sommige trainingsmomenten door de week zijn verplaatst om zo min mogelijk groepen tegelijkertijd op de accommodatie te hebben. Zie voor het meest actuele trainingsschema op website www.avfeniks.nl.

– Er worden zo min mogelijk materialen gebruikt, die na afloop worden ontsmet. Materiaal als kogels en speren worden per training door één atleet gebruikt. Springstandaards en harken worden alleen gebruikt door trainers.

– Bij oefenvormen voor volwassenen en oudere jeugd blijft de onderlinge afstand van 1,5 meter gegarandeerd. Dat betekent dat bij het begin van de 100 meter baan, de loopgroepen (en Mila) op baan 1 blijven. Baan 2 is daar geblokkeerd met pilonnen. Voor de sprint BAS-groep blijven op dat stuk baan 3 tot en met 8 beschikbaar. Bij gelijk begin van meerdere sprint-atleten een tussenbaan leeg houden. Bij teruglopen ook afstand houden, bv langs de zijkant, gras. Extra uitkijken bij oversteken!

– Er is altijd een ehbo-pakket en ice pack voorhanden.
– Er zijn tenminste vier ogen als trainer/begeleider van jeugdgroepen.

– Eén bestuurslid is verantwoordelijk voor naleving van het protocol; er is altijd een bestuurslid of commissielid aanwezig op toe te zien op de naleving.

Shares
Share This